Stabiliseringspolitik, mjölk och dagens “dagens”.

Det är fredag och jag ligger i en soffa på Rydsvägen 42B och läser om konjuktursvängningar och stabiliseringspolitik. Som vanligt är mjölk gott och idag är det dag F, F som i förströelsefredag. Men denna dag är dessvärre förströelsefattig. Det enda jag har är min ekonomibok och min mjölk.

Här kommer dagens “dagens”;

Dagens ollon i ansiktet*:
Det är tråkigt att behöva pugga nationalekonomi en fredagskväll.

Dagens hushållsnära tjänst:
Idag erbjuder jag mig att vara “Who the fuck are you?” för endast 20 kr.
– Att vara “Who the fuck are you?” innebär att man står bakom en gardin eller i kanske  i ett avlägset hörn i samma rum som ett par idkar samlag. Ultimat stämningshöjare!

Dagens “living on the edge”:
Idag drack jag ur ett mjölkpaket som förra natten stod på diskbänken och inte i kylen. Farligt, farligt! 

Dagens outfit:

Torso: Vit T-shirt med urtvättat Idianmotiv
Pelvis und legs: Gråa mjukisbyxor á la carte
Accessoar: Ett Tetra Pak Arla mellanmjölk 

*Ollon i ansiktet = Ett uttryck för ångest. Är något eller någon ett ollon i ansiktet så är det/den något/någon som stör en persons sinnesfrid.

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Stabiliseringspolitik, mjölk och dagens “dagens”.

  1. Zabina says:

    BEST.IDEA.EVER!

  2. amanda says:

    hahaha! fantastiskt!

Leave a Reply

