Justin Bieber, hårdrock och dagens “dagens”

Sedan mellanstadiet har jag varit ett stort fan av metal och hårdrock och har många gånger tvingats försvara min ståndpunkt mot en strid ström av moralpanik och misstolkningar. Jag har varit stolt över metalfansens rigida hängivenhet och gemenskap. Men på senare dagar tycks metalfansen ha tappat fokus. Det är något som stör dem. Som en mygga som surrar i örat när man försöker sova. Som ett ollon som duttar dem i ansiktet. Detta ollon heter Justin Bieber.

När jag för några dagar sen satt och lyssnade på mina gamla högstadiefavoriter Metallica, Iron Maiden och AC/DC på youtube fick jag syn på detta bland kommentarerna:

Det syns inte så bra här men i varje röd ring står det “Justin Bieber”. Kommentarer som “We hate Justin Bieber” återkommer ett oräkneligt antal gånger i kommentarerna till massor av hårdrocks- och metalvideor. What’s up with that? Kanske skulle Metallica-fansen bli nöjda om James Hetfield sa så här;
 
OK guys, this next song’s called “Justin shitface gay cunt motherfucker Bieber”

Eller kanske de skulle älska om setlisten såg ut såhär:
Seek and Destroy Justin Bieber (Seek And Destroy)
The Bieber That Should Not Be (The Thing That Should Not Be)
Fight Bieber With Beaver (Fight Fire With Fire)
Creeping Bieber/Bieber Death (Creeping Death)
Until Bieber Sleeps (Until it Sleeps)
Bleeding Bieber (Bleeding Me)
Minus Bieber (Minus Human)
Enter Bieberman (Enter Sandman)
For Bieber The Bell Tolls (For Whom The Bell Tolls)
Justin of Beavers (Master of Puppets)

Kanske vore det något som “Master of Puppets” skrevs om till “Justin of Beavers”:
Give him your trustin’
Obey your Justin
Your life he’ll be bustin’
Obey your Justin, Justin!
Justin of Beavers galls on your trees
Waving his tail and smashing your knees
The worst of plagues since the Bee Gees
Save us from his contagious disease!
Justin, Justin!
Save us from his contagious disease!
Justin, Justin!

Ja, ni fattar vinkeln…

Nu tar vi dagens “dagens” istället!


Dagens “Dagens”

Dagens ollon i ansiktet:
Det är tentavecka och jag har inte pluggat särskilt mycket alls. Inte bra, inte bra!

Dagens hushållsnära tjänst:
Jag har ballonger om någon ska ha kalas!

Dagens “living on the edge”:
Struntade i halsduk idag när jag gick till skolan, sjukt dangerous!

Dagens outfit:
Strumbyxor är inne igen! Yaaayyy 😀

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Justin Bieber, hårdrock och dagens “dagens”

  1. hahaha! djises, du är galen!

  2. Zabina says:

    Mina söndriga strumpbyxor som stannade kvar efter sun-trip månntro?
    Knäppis!!! :p

Leave a Reply

