Topp 5 – Ernst Kirschsteiger-citat

Ja, det stämmer! Äntligen ska vi granska hunken Ernst Kirschsteigers vokabulär. Ni vet säkert lika väl som jag att han är en liknelsernas man. Jag skulle vilja påstå att han är 2000-talets Jesus. Som om det inte vore nog är han snygg också… vilket svin!

Här följer fem (tre räcker inte) oförglömliga citat av allas våran hantverkare i torpet, vår trädgårdsmästare i rabatten, vår pelargonstjälke, vår hammare i verktygslådan, vår tumstock i fickan, vår träpåk i fit… ja…

5. “Här sitter jag då med min gamle trotjänare, symaskinen. Ibland är vi sams, ibland är vi osams, ibland är det mitt fel, ibland är det dens fel, jag vet inte, men nu ska vi sy kuddar”
Ernst verkar vara en sån där som tror att alla ting är besjälade. Det får vi prov på ett flertal gånger i denna lista. Han talar om symaskinen som en gammal vän eller nästan ett syskon. Så typiskt Ernst!

4. “Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.”
Återigen ger Ernst sin omgivning en själ. Han måste ha en sådan fantastisk karma och så gigantisk själ som bara kan dela med sig sådär. Om Ernst var “ute” skulle jag gärna släppa in honom i mitt “inne”!

3. “Två hål där uppe och ett hål där nere; nu ska jag dra sladd!”
Det här känns väl mest som att det är kul om man tänker på en sexuell situation. Men visst är det väl så att allt blir lite roligare om det är Ernst som yttrar det… Det hade inte varit lika roligt om det hade varit Martin Timell som sagt det.

2. “Det var ena riktiga dasslock till bullar det här kan man säga!”
Det är ju överhuvudtaget väldigt roligt att tala om stora saker som “dasslock”, tycker i alla fall jag. Min mamma brukar tala om “labbar stora som dasslock”, vilket också låter väldigt kul. Jag har inte sett bullarna, men han låter övertygande. Frågan är vad det är för bullar han talar om.

1. “Färgen är som en mogen, äldre kvinna som klarar sig på egen hand.”
Jag vet inte vad det är som är så fantastiskt roligt med det här fantastiska citatet, det bara är det! Vem kommer på att säga så? Han måste vara Jesus eller så lever han ut sina snuskiga fantasier när han fixar och donar. Vilken man!

 
Mannen, myten, legenden…

 

Jag slår vad om att Ernst dricker mycket mellanmjölk!

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Topp 5 – Ernst Kirschsteiger-citat

  1. Pingback: 11-04-07 | fascinatedme

Leave a Reply

