Vad hände med skåningarna?

Det är med tungt hjärta jag konstaterat att det spårat ur i sveriges eget Gibraltar, Florida, ja, sveriges egen riviera; Skåne. Skåningarna var en gång i tiden ett roligt folkslag med giganter som Ernst-Hugo Järegård, Hans Alfredsson, Stellan Sundahl och Sven Melander på listan över inhemska export-suveräniteter. Vi vanliga svenskar importerade med glädje den halvdanska hybriden och dess underfundigheter. De sista riktiga skåningarna måste varit Varanteatern a.k.a. Tyskarna från Lund och Hipp-hipp-duon. Fram till sista Hipp-hipp säsongen var de utrotningshotade och idag tycks de ha mött det oundvikliga ödet; utrotning. Kvar har vi endast slaggprodukter i form av mediahoror och pösmunkar såsom Carolina Gynning och Björn Ranelid. Man har till och med tvingats låna från utlandet p.g.a. den rådande bristen på reko skåningar. Här finner vi bl.a. Zlatan Ibrahimovic och Jason “Timbuktu” Diakité. Men allt som oftast återfinns skåningarna numera i det massmediala bottenskrapet i dokusåpor som Big Brother och liknande. Säg mig; Vad hände med skåningarna?

 

R.I.P. Ernst-Hugo Järegård


R.I.P. Stellan Sundahl

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vad hände med skåningarna?

  1. Johanna says:

    Jättebra och rolig blogg tänkte jag tills jag skrollade ner till den här texten. Eftersom mina ögon blöder när folk inte skiljer på de och dem (skriv dom istället om du inte kan skilja på dem) var jag tvungen att lämna en gnällig kommentar. Peace out.

    • Well, jag är inte den som brukar ha problem med språket. Jag kan tänka mig att det skrivits på bakfyllan eller något liknande… Jag är själv en språkfascist så det är kanske bäst to practice what I preach. Hoppas du kan fortsätta uppskatta bloggen trots denna lilla fadäs ;D

Leave a Reply

