Känn ingen sorg för mig Anders Borg

Jag skrev om Håkan Gnällströms låt “Känn ingen sorg för mig Göteborg” till en politisk kampsång!

Ge mig politik
Som passar mig fast jag ej är rik
Skatter hjälpte mig, verkligen
Skriv det här i tidningen för jag är nere och kommer ej upp igen

Borgarsvin, du står och fnissar när jag lider pin
Jag stod på torget och sa; är det här allt som blir så dör jag
Borgarsvin, du gör mig svag

Känn ingen sorg för mig Anders Borg
Fredrik Reinfeldt tror att; om RUTan finns är jag förlorad
Känn ingen sorg för mig Anders Borg

Åh, Janne B
Din skola är labil men det tycks va’ din stil
En sådant fult smil, ge mig en plugg
Så jag kan täppa för din fula glugg
(För jag vill veta hur det ser ut)

Känn ingen sorg för mig Anders Borg
Göran Hägglund tror att; om himmelen finns är jag förlorad
Känn ingen sorg för mig Anders Borg

Det var en dag i riksdagen
Jag följde varje hans fotsteg
Vi kanske vinner, det finns en chans
(Vi kanske vinner, det finns en chans)

I en stor kommun nånstans

Känn ingen sorg för mig Anders Borg
Moderaten tror att; i Juholts gäng är man förlorad
Men känn ingen sorg för mig Anders Borg

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Känn ingen sorg för mig Anders Borg

  1. Kerstin says:

    Du har onekligen en viss begåvning, du okände.
    Som Göteborska skulle man kanske tjura lite för den omgjorda texten ;), men nää, jag skrattar mig till sex-pack. Skitbra!
    Se bara till att den kommer ut till allmänheten.
    En sak till. Läste vidare, och blir nog kvar ett tag. Mycket underhållande. Tack!

  2. Kaisa says:

    Åh, Jonas! Denna var helt fantastiskt bra. Du är grym!

Leave a Reply

