Bakom Gluggen – En låt tillägnad Jan Björklund

Jag har skrivit om texten på det svenska bandet Factory’s gamla låt “Efter Plugget”. Ni kan se detta som uppföljaren till min förra hit “Känn Ingen Sorg För Mig Anders Borg”. Detta blir singel två från min kritikerrosade platta “Social-hits-propagandhi”. Låten är en känga till Jan Björklund och hans skolpolitik.

 

Lukten har kommit hit igen
Jag får kväljningar av skiten
Reformen närmar sig med skrämmande steg
Och skam får man känna om man teg
Jag vet inte vad jag ska göra
Nu när skiten är på väg ut
Det ska ner i halsen på oss
Och det verkar aldrig ta slut

Du *bakom gluggen* där formas skiten
Du *bakom gluggen* nu sipprar det ut
Du *bakom gluggen* en anställd per skola
Du bör veta hut!

Nu är det bara några tappra kvar
Och hjälpen når bara ett par
Och visst är det väl synd om de andra
Ja, ni har honom att klandra
Ni vet vad ni måste göra
Nu när skiten är på väg ut
Det är dags att protestera
Så att ord-diarrén får ett slut

Du *täpp till gluggen* stoppa läckaget
Du *täpp till gluggen* jag är trött på allt bajs
Du *täpp till gluggen* typ hos tandläkar’n
Tandställning är nice!

Jan *efter plugget* har ingen lärt sig
Jan *efter plugget* ett endaste dugg
Jan *efter plugget* gör något vettigt
Jan, täpp till din glugg!

 


Janne B

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Bakom Gluggen – En låt tillägnad Jan Björklund

  1. Angie says:

    Du är den knasigaste männska jag känner!

Leave a Reply

