Självuppfyllandekonsulten informerar

Från företaget Jag & Mig AB kommer Självuppfyllandekonsulten Conas Barbaren. Likt en mänsklighetens frälsare, nedstigen från himmelriket, har han kommit för att leda oss in på den rätta vägen. “Om jag ock vandrar i solidaritetskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty jag är med mig, mitt ego och mig själv tröstar mig”, säger han. Självuppfyllandekonsulten är uppfylld av sig själv och kan idag vittna om hur underbart det är att gå sin egen väg. Men orden “egen väg” i sammanhanget, har inte nödvändigtvis något att göra med vad som är rätt eller fel. Det finns bara en väg. Rätt och fel är två vägar, och så många vägar existerar inte. Nej, vägen är jaget. När man nått självuppfyllandet kan man sedan göra precis vad man vill i livet, och inget kan hindra en! Du kan bli  president, du kan bli känd, du kan bli chef eller vad som helst som passar dig och som gör att andra också vill uppfylla sig själva när avundsjuka och i frihet från solidaritet och empati slår till. Det lönar sig att vara självisk! 
För att uppnå självuppfyllande bör man följa vissa riktlinjer, som man, för att var lite metaforisk, kan se som checkpoints eller dryckesstationer på livets snåriga stig. Dessa riktlinjer är följande;

*Låt dig inte formas av andra människor.
*Lyssna inte när folk talar till dig (för att smälta in kan man låtsas lyssna).
*Låt ingen räkna med dig. Ställ inte upp för någon.
*Kom ihåg att du alltid har rätt.
*Välj yrke efter lön och status. Yrken som innefattar arbete med människor bör undvikas.
*Var ALLTID först till kvarn! Du får inte se dig om när du trampar ner andra människor.
*Träna bort förmågan att känna empati. Jag & Mig AB har kurser som hjälper folk med detta.
*Var snygg, för att känna fullständig självuppfyllelse och för att statuera ett exempel för hur man ser ut om man är självuppfylld.
*Investera endast i dig själv. Detta gäller alla former av kapital – socialt och emotionellt såväl som ekonomiskt.
*Ta för dig i livet och ta inte hänsyn till någon annans vilja.
*ÄLSKA DIG SJÄLV!   

 

Följ Självuppfyllandekonsulten Conas Barbaren på twitter:
https://twitter.com/#!/egoconsultant

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

