Den mållösa resan genom cyberspace i natten

När sömnlösheten envisas med att strö krut i mina ögon och skänka mig eskapistiska tankar, alldeles för blåögda för att tala högt om, så söker jag mig ut i rymden. Likt en astronaut utan rymdbas svävar jag mållöst omkring i cyberspace. Som ett stoft flyter jag från sajt till sajt, i avsaknad av en fast kärna. John Blund kan finnas var som helst i det enorma universum. Det är inte lönt att leta. Istället låter jag mig, smått promiskuöst, sugas in i diverse svarta hål. Det allra mörkaste och svartaste hålet heter Facebook. Det är blott en liten singularitet, men med en sådan enorm massa att den väger mer än 500 000 000 människor! Ett svart hål tros vara en himlakropp med så stark gravitation att inte ens det ljus som träffar dess yta kan reflekteras. Det kan inte ta sig därifrån! Även dessa små partiklar sugs in och är sedan fängslade i en tidsram så ofantlig att vi inte förmår att kalla den annat än en evighet. Och är det inte lite så, att ljuset liksom fastnar där i vår virtuella verklighet. När vi sedan möts är vi inte mer än tafatta människor av kött och blod. Där ute, i cyberspace var jag ju en strålande stjärna! Men de svarta hålen sög det ur mig.
De sög sömnen ur mig och till slut vaknar jag utan att veta när jag somnade och kliver upp som om av en instinkt och bara driver omkring och rutinmässigt betar av mina sysslor. Shit, jag tror det är dags att sova! Heuheu 😀


Ursäkta min pose. Det var sommar och sol. Man ser ut så då.

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Den mållösa resan genom cyberspace i natten

  1. Zabina says:

    Hur hög var du när du skrev det här? 😛

Leave a Reply

