En hyllning till mina hemtrakter

Jag kanske ännu är för rastlös för att känna viljan att på riktigt återvända hem. Men därmed inte sagt att jag inte kan känna ett starkt band till mina hemtrakter. Tanken kan göra mig såväl stolt som sentimental och nostalgisk. Det kan hända att tanken på mitt hem gör mig irriterad också. Men jag väljer att försöka minnas det vackra och charmiga. De glada dagarna. Efter att ha spenderat en sommar i mina hemtrakter och efter att jag under senaste förgångna helg återigen fick förmånen att möta kära gamla vänner så kände jag att en hyllning var på sin plats. Jag vill inte längre förneka att det finns sådant jag saknar, trots att det var skönt att frigöra sig från de bojor som i tanken kvävde min vilja, innan jag flyttade hemifrån. Här kommer en text om mitt hem, en text som sedermera ska tonsättas: Riverbend

There in the land of the western man, there lies the riverbend
Where treassures of memories are swirling up and down again
In the heart of the valley, an emerald tied to an iron chain
I won’t forget where I come from, a place by the riverbend

Under the eagle’s wings, I am crossing the vast plain
To meet those I cherish the most, to relive my youth again
The red fires are blazing on the blue hills in the western end
In the cradle of all that I am, somewhere around the riverbend

Making our way in the summer sun, right to the river’s end
Floating along with the history in a west man’s vein
Sauntering down our childhood streets once again
Feeling a sense of belonging, a home by the riverbend

And to those who brought me to life, I’m grateful, I really am
My pride is the virtue of my belonging there
My heart’s embedded room are opening up my friend
You’re welcome to stay, as you welcome me home to the riverbend

Please don’t forget where we come from, a place by the riverbend
Please don’t forget where we come from, a place by the riverbend

About milkaddiction

Alldeles för komplex för en kort beskrivning...
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

